Boldog új évet kívánok, kedves Napi Boldogság Olvasó! Remélem jól teltek az ünnepek, s pontosan egy hét elteltével már nagyban hozzáfogott mindenki az újévi tervek megvalósításához. 🙂

Vagy akár egy kis januári évre hangolódáshoz, amivel az utóbbi években én szoktam tölteni a januárjaimat. 🙂 (Ennek egyik legfontosabb eleme a 30 napos „jóga utazás”, amiben idén negyedjére fogok részt venni. No, de erről majd később!)

Azt sem tudom, hogyan kezdjek neki az elmúlt két hét örömeinek összegzéséhez, ugyanis elképesztő élményekben volt részem. 🙂

A karácsony harmadnapját a nagycsaláddal ünnepeltem, és nagyon jó volt megint együtt karácsonyozni, zavartalanul, sok- sok finomság, nevetés és beszélgetés közepette. Elkészítettem Nigella Lawson „Rocky Road” avagy „Rögös út” nevű karácsonyi sütireceptjét, biztos, hogy egyik alkalommal megosztom majd a receptet, de most haladjunk tovább.

Az utolsó decemberi tréning Indy-vel nagyon jó hangulatban és nagyon pozitívan sikerült, büszke voltam magunkra!

December 29-én hajnalban örömmel keltem fél 3-kor, ugyanis indultunk a reptérre, hogy kezdetét vegye egy nagyon izgalmas New York-i utazás!! Bár Férjjel mi már több alkalommal is voltunk a városban, a gyerekek most jöttek velünk először a tengerentúlra, ezért is izgultunk nagyon, hogy minden rendben menjen.

Az előző napot már a pakolással kezdtem, ami nem kis projekt volt ötünk számára, Indy-t meg a macskákat pedig a panzióba szállítottam. Szóval nem unatkoztam. 🙂

Hála az égnek azon kívül, hogy kb. 3 órával később érkeztünk a szállásunkra New York-ba, mint azt terveztük, semmi probléma nem volt az úton, és odafelé menet még arra is volt időnk, hogy Párizsban bekapjunk egy kis macaront a reptéren. 😀

A gyerekeknek nagyon tetszett a repülőút, s annak ellenére, hogy baromira nem vagyok egy repülő-rajongó (Férjjel ellentétben), még én is élveztem az utat, mert elképesztően sok film közül válogathattunk a gépen, és vegán menüt szolgáltak fel nekem!

Gyorsan el is repült így az idő (nem csak mi 🙂 ) és már azon vettük észre magunkat, hogy hulla fáradtan a szálláson próbáljuk intézni Törpilla ágyát (amit megígértek, hogy lesz, de mikor fáradtan átvettük a szobát, mégsem volt ágya, a fiúknak pedig nem volt megágyazva a kanapé…de végül minden megoldódott!).

Most pedig jöjjön egy kis összefoglaló a sok-sok New York-i örömteli pillanatról:

• Az Avenue of The Americas-on, azaz a Hatodik sugárúton végigsétálni, és megcsodálni a fantasztikus karácsonyi díszeket, no meg a híres Radio City Music Hall fényeit.
  • Szó szerint felrepülni a lifttel a One World Trade Center tetejére, a századik emeletre, hogy New York legmagasabb pontjáról vegyük szemügyre a várost. Lélegzetelállító látvány!
  • A Kínai negyedben sétálgatni és finom vegán dumpling-ot enni egy teljesen vegán kínai étteremben (de kár, hogy nem fért belém semmi más!).
  • Bemenni a gyerekekkel a híres FAO Schwarz játékboltba, mely Törpilla számára maga volt a Kánaán – természetesen kellett pár fotót készítenem róla a hatalmas plüssök mellett! 🙂
  • Megcsodálni a Rockefeller Center-nél a hatalmas, pompázatos karácsonyfát, majd a tömegben odaverekedni magunkat (rengetegen voltak!) a korcsolyapályához, hogy megnézzük a rengeteg korizót a jégen.
  • Este besétálni a Times Square-re, szájtátva figyelni a neonkavalkádot (bármennyiszer is járjunk itt, mindig lenyűgöz). Szintén nagyon sokan voltak már, és rengeteg rendőr készült a másnapi szilveszteri bulira, kordonok felállításával.
  • Megszámolatlanul sok finomságot enni: vegán burgert, sushit, ázsiai barbecue tálat, mexikói enchiladat, és még sorolhatnám… Az utazás gasztronómiai fénypontja (megint) a Beyond Sushi vegán japán étterem volt, melynek ízei teljesen elvarázsoltak.
  • Esőben gofrizni a Bryant Parkban, megnézni a karácsonyi vásárt és a korizókat.
  • Ellátogatni a második világháborús Intrepid anyahajón található múzeumba, melyen nemcsak számos vadászgép van kiállítva, hanem az Enterprise űrhajó és egy Concorde repülő, meg egy tengeralattjáró is. A fiúk számára persze ez volt az utazás csúcspontja, én a végén már nem éreztem mást, csak a fájdalmat a talpamban, de igyekeztem kitartani. 😀
  • December 31-én este 6-kor felhívni a szüleinket otthon, hogy boldog új évet kívánjunk nekik.
  • Sétálni a Times Square környékén, és ámulni a hihetetlen emberáradatot látva – a gyerekekkel nyilván a Times Square-re reggel óta sorban álló milliós tömegbe nem álltunk be, de így is nagyon nagy élmény volt mindannyiunknak.
  • Átaludni a szilvesztert, mert olyan fáradtak voltunk az időeltolódástól. 😀 (Remélem senkit sem botránkoztattam meg!)
  • Másnap kárpótolni magunkat reggel az egyik leghíresebb amerikai reggelizőben, a Stardust-ban, ahol musical énekesek a pincérek, és felszolgálás közben egy valódi show-t adnak elő. Döbbenetesen tehetségesek, és nagyon tudták, hogyan dobják fel a hangulatot újév reggelén is!
  • Ezután a Times Square-re mentünk, ahol az előző napi buli konfettijét vitte a szél, és igazi after party hangulat volt. 🙂
  • Ragyogó napsütésben sétálni a Central Parkban, megetetni a mókusokat és a kismadarakat dióval, amit kifejezetten ebből a célból vettünk egy supermarketben. Nagyon barátságosak a madarak és a mókusok is, annyira elvarázsoltak bennünket, hogy még egyszer vissza kellett mennünk. Jó érzés volt, hogy valami egészséges finomságot vihetünk nekik, és nem valami szemetet esznek össze (ami sajnos elég sok helyen szét volt szórva a parkban).
  • Fáradtan lehuppanni a szobában a fotelbe és elolvasni (többedszerre), amit az őskövület útikönyveim írnak a városról (az egyiket 16 éve adták ki, az nagyon vicces dolgokat ír, a másikat 4 évvel ezelőtt, az talán nem is olyan vészes). Szeretem az útikönyveket olvasgatni, annak ellenére, hogy a telefonról már minden infó elérhető manapság.
  • Áthajózni Staten Island-re a komppal, és megnézni a hajóról Szabadság-szobrot – ez újdonság volt számomra, és külön bónusz volt a gyönyörű napsütés!
  • Átsétálni a Brooklyn hídon, melyben nem volt még eddig részem, és rajta volt a listámon. Most kipipálhattam! 🙂
  • Miután lement a szilveszteri tömeg, érdekes volt egyszerűen csak bámulni a Manhattan-i embereket sétálgatás közben, megfigyelni minden apró részletet az utcákon.
  • Beosonni a Hotel Plaza-ba este a gyerekekkel, hogy megnézhessék, hol forgatták a Reszkessetek betörők második részét. 😀
  • Megnézni az őskori kövületeket és csontvázakat a Természettudományi Múzeumban, miközben kint szakadt az eső, mintha dézsából öntötték volna. Ez a gyerekeknek is nagyon tetszett!
  • Nagymanó kedvence azonban a Planetárium vetítése volt az ősrobbanásról és a galaxisunkról, tényleg nagyon érdekfeszítő és hatásos volt az előadás.
  • Az esőben beülni egy kaliforniai szörfparadicsom ihlette mexikói étterembe, ahol hirtelen azt sem tudtam, hol vagyunk: pálmafák, szörfdeszkák és színes koktélok között el sem hittem, hogy New York-ban vagyunk!
  • Mikor átfáztunk, inni egy finom szójás vagy zabtejes lattét, ami a kedvencem.
  • A Central Parkban a padokon elhelyezett kis feliratokat olvasgatni, melyek egyszerre szívmelengetőek és szívszorítóak, néhol viccesek. Még elolvasgattam volna órákon át őket séta közben, de erre a gyerekek miatt sajnos nem volt lehetőségem. Talán majd legközelebb!
  • Épségben és egészségben hazaérni, meggyőződni róla, hogy az állatkáim is jól vannak, újra itthon aludni a saját ágyunkban – nem kevesebb, mint 13 és fél órát, mert éjjel utaztunk haza, így alig egy pár órát tudtunk aludni a gépen.
  • Itthon vendégül látni két jó barátnőmet egy kis utókarácsonyozásra, nagyon jól éreztem magam, annak ellenére, hogy az álmosság még kerülget délutánonként az időeltolódás miatt.
  • Napsütésben sétálni menni Indy-vel.
  • Belevágni az éves „jóga utazásomba” Adriene-nel. Ugyan egy hét késéssel kezdtem bele, de jobb későn, mint soha! 🙂 Még Te is belekezdhetsz a „Center” 30-Day Yoga Journey-be, mely teljesen ingyenes, csak fel kell iratkoznod rá Adriene honlapján. A programról itt olvashatsz többet.
  • Vasárnap Ausztriába utazni, hogy részt vegyünk egy újévi dog dancing versenyen, ahol Indy-vel Freestyle kezdő kategóriában 3. helyezést értünk el! Hurrá! Nagyon örültem neki, hogy most kifejezetten szépen dolgozott, persze köszönhetően annak is, hogy igyekeztem minél jobban segíteni neki, kitalálni minden gondolatát. 🙂 Ez a helyezés azért is nagyon értékes, mert Indy egy hetet a panzióban töltött, és a verseny előtt csupán három nappal hoztam haza, így sok gyakorlásra már nem jutott időnk. Ez az esemény igazi megkoronázása volt ennek a két hétnek! 😀

Neked mi tette boldoggá az elmúlt két hetedet?

“VasárnaPillanatok #386: BÚÉK 2023!” - 6 hozzászólás

1. Szia Anni! Nagyon jó volt olvasni a New York-i élménybeszámolót és nézegetni a sok csodás képet. A kezdetek óta követem a blogod, remélem még sokáig megkapjuk a napi boldogságot Tőled. Sok sikert 2023-ban is! Szép kerek évforduló lesz idén. 🙂

• Kedves Kata! Nagyon örülök neki, hogy tetszett a bejegyzés! Igen, valóban kerek születésnap lesz, el sem hiszem!!! Egy kis meglepetéssel is készülök ebből az alkalomból, úgyhogy érdemes lesz majd követni mostanság itt a blogon a történéseket! Nagyon szép hetet kívánok Neked!

2. Kedves Anni!

Öröm olvasni a blogodat.
    Évek óta követem és szeretném neked elmondani, hogy az inspirációdnak köszönhetően én is vezetek naplót.Először heti boldogságosat, a covid óta pedig naplót a gyerekeimnek az életünkről.

Az Anyukádnak készített szülinapos, levélírós ajándékot is megcsináltam a Férjem 40. szülinapjára egyszer, mert olyan jó volt olvasni a bejegyzésed róla.A valaha ajándékozott egyik legjobb meglepetésem lett.

Kívánom, hogy még sokáig olvashassuk az írásaidat!

Ismeretlenül is szeretettel ölellek és boldog pillanatokban gazdag 2023. évet kívánok!

• Kedves Ági!
      Nagyon köszönöm az üzeneted, igazán jól esnek a soraid! 🙂
      Ezek a hozzászólások erősítenek meg abban, hogy van értelme írnom, bevallom sokszor jut eszembe, hogy nem sokan olvasnak, lehet abba kellene hagynom a blogot. Aztán az írás szeretete és az ilyen visszajelzések, mint a Tiéd visszaterelnek az útra. 🙂
      Nagyon örülök neki, hogy ilyen jól sikerült a meglepetés, és hogy Te is vezetsz örömnaplót!
      Neked is nagyon boldog új évet kívánok!
      Anni

3. Nagyon-nagyon jól összeállított, változatos program, hogy gyereknek, felnőttnek is kedvére való legyen. A blog mellett lehetne egy családi útikönyvet is összedobni:)

• Örülök, hogy tetszett! Igen, nekem is eszembe jutott, de sajnos idő hiányában, még fotóalbumot vagy fotókönyvet sem készítettünk az útról. 🙁 Nem tudom, hogy lesz-e valaha időm és energiám elkészíteni!