• Hát, az úgy volt, hogy olyan jóra és sűrűre sikeredett a nyári vakáció vége, hogy nem volt időm billentyűzetet ragadni a megörökítésére (de sebaj, az örömnaplómban ott vannak az élmények!). A nyár gyorsan elszállt, de a kisebb nagyobb nehézségek ellenére azért kihoztuk belőle a maximumot! Jöjjenek az utolsó nyári örömök!
  • Pár napos kirándulás Ausztriába, Semmering környékére. Nyáron gyerekkoromban voltam utoljára Ausztriában, s nagy vágyam volt, hogy egyszer végre eljussunk kicsit túrázni a hegyekbe akkor is, mikor nem lep mindent be a hó. Sajnos pont arra a hétre masszív hidegfrontot jósoltak, mikor utaztunk, de ez sem szegte vállalkozó kedvünket.
  • A szállásunk Gloggnitz-ban volt, ahol első nap rögtön beültünk a városi kávéházba, azaz a Stadt Caféba, isteni fagyikelyheket és forró almás rétest enni. (Ez utóbbi isteni volt!)
  • Bár másnap szakadt az eső reggel, de így legalább még hangulatosabb volt az Indy-vel kettesben elköltött kávé (a család még aludt). Majd a rossz időre való tekintettel úgy döntöttünk, hogy Bécsbe megyünk, mert oda kicsit jobb időt jósoltak. S tényleg megérkezett a napsütés!
  • Indyvel a Museum’s Quartier-ben sétálni, míg a család a boltokban nézelődött (persze, hogy elsősorban játékboltokban!).
  • Isteni vegán burgert falni egy vegán gyorsétteremben. Nyami!
  • A családdal besétálni a Hofburgba, megcsodálni a csodás épületeket és a kastélykertben parádézó lovaskocsikat (Indy nagy örömére!).
  • Indyvel rögtönzött tréninget tartani Bécs belvárosában – nagyon ügyes volt!
  • A következő nap már napsütésre ébredtünk, úgy döntöttünk, hogy a híres-nevezetes Semmeringbahn-nal vonatozunk el Semmeringig, majd vissza. Nagyon nagy élmény volt mindannyiunknak. Indy-nek szerencséje volt, mert rajtunk kívül szinte senki nem ült a vagonban, így megúszta a rettegett szájkosarat!
  • A vonat csak bemelegítés volt, ezután a Rax Alpen csodás hegységeit fedeztük fel, a Rax-Seilbahn felvonóval 1600 méter magasságig utaztunk! Egyszerűen csodás az a kilátás, ami a szemünk elé tárult, mikor felértünk. Na, itt nem úszta meg Indy a szájkosarat, mert kötelező, és be is tartatják (egyébként érthető módon), hiszen eléggé összepréselődve utaztunk föl meg le a felvonón.
  • Egy kis túrázás (sajnos nem volt túl sok időnk) a Rax Alpok magaslatain – ígéretet tettem magamnak, hogy jövőre ide visszajövünk! 🙂
  • Hazaindulás előtt még megnéztük a gloggnitz-i kastélyt, mely szinte teljesen kihalt volt a rossz idő miatt, de így legalább nyugodtan körbenézelődhettünk.
  • Augusztus végén Törpilla 8 éves lett! Megvolt az ünneplés, amire a kisasszony már hónapok óta lázasan készült, és a torta is nagyon finom lett, amit ebből az alkalomból sütöttem (nagy sikere volt a parfétortának is, ami viszont külön kívánsága volt az ünnepeltnek, így idén fagyitorta is volt a szülinapra).
  • A nyár legutolsó napjait a Balaton partján tölteni és kiélvezni ezt a szép, csendes időszakot (imádom az elő- meg utószezont).
  • Szokásos reggeli futás a Tagore sétányon Indy-vel, aki szertartásosan megmártózott a vízben félúton (egy mérges hattyú legnagyobb felháborodására!)
  • Elsétáltunk a füredi borhetek utolsó estéjére, micsoda hangulat volt!
  • Hangulatos reggeli kávé és jóga a Balaton partján – a nap legszebb pillanatai!
  • Természetesen még volt lehetőség strandolásra, vitorlázásra, sőt, SUP-ozásra is, úgyhogy tényleg sikerült minden nyári örömöt belepréselni ezekbe az utolsó napokba.